3 pasi minim necesari pentru integrarea angajatilor noi in echipa

Orice persoana nou angajata are nevoie de un minim instructaj, cel impus de legislatie, insa treaba bine facuta si performantele unui angajat nou presupun nu doar implicarea angajatorului in acomodarea acestuia, ci si motivarea si deschiderea persoanei care este in ipostaza invatarii multor lucruri noi si a gasirii unui loc in echipa alaturi de care isi va desfasura activitatea.

 

Instructajul obligatoriu dupa angajare

 

Conform art. 77 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin HG 1425/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, in prima zi de munca este obligatorie realizarea instructajului pentru cei care semneaza un contract de munca, chiar daca este vorba de practica in firma.

 

Pe langa indicarea unor instructiuni clare privind siguranta si sanatatea la locul de munca,  in primele zile sau luni de munca, fiecare angajat trebuie sa-si cunoasca atributiile de serviciu, conform fisei postului. Chiar daca este angajat un profesionist pe un post in care calificarea necesara depasesc cunostintele angajatorului, unele obiceiuri ale firmei si reguli interioare trebuie aduse la cunostinta oricarui nou membru al echipei.

 

Si un angajat aflat in perioada de proba trebuie sa fie motivat!

 

In primele zile, exista tendinta angajatorilor de a testa noul angajat la maxim, cerandu-i sa realizeze diverse operatiuni pentru a vedea unde acesta isi face bine treaba si unde mai este nevoie de pregatire profesionala. Un colectiv mare are personal care se ocupa cu astfel de aspecte ale echipei, iar strategiile privind resursele umane sunt deja bine stabilite. Exista chiar si activitati in afara programului de serviciu care pot ajuta la observarea noului angajat, dar si la includerea acestuia in echipa, iar proaspatul angajat s-ar putea simti motivat sa se implice mai mult in activitatea sa dupa o iesire in natura cu colegii sau la un restaurant.

 

Companiile mici, care nu au un responsabil cu resursele umane  pot apela la un ajutor calificat oferit de o firma de team building pentru a organiza iesiri in care relaxarea sa aiba si o finalitate de testare profesionala, a abilitatilor sau a modului in care un nou angajat poate fi cuprins intr-o echipa. Astfel de observatii cat mai profesionist facute sunt necesare mai ales daca noul angajat va ocupa o pozitie cheie, atunci fie perioada de proba trebuie extinsa, fie se ia o decizie daca merita a se investi timp sau bani in modelarea noului angajat sau va fi cautata o persoana mai potrivita.

 

Respect si buna intelegere in echipa

 

A existat – si inca exista in unele companii sau institutii – ideea preconceputa ca se stabileste o perioada de proba pentru un angajat nou, timp in care se poate concluziona  daca acesta va fi compatibil cu nevoile si activitatea firmei.

 

Insa generatiile mai tinere de angajati, mai ales in acest moment de criza a pietei muncii,  vin cu mentalitatea ca in aceasta perioada de proba trebuie ei insisi sa se convinga ca acel loc de munca este pe masura asteptarilor lor. Asadar, noului angajat ar trebui sa i se ofere beneficii la fel ca si celorlalti angajati de acelasi nivel, iar conditii de munca – si chiar de pauza – cat mai bune ar putea face ca persoanele care-si desfasoara o mare parte a timpului lor in folosul angajatorului sa se simta bine si sa dea rezultate cat mai bune.

 

Pe langa mici atentii oferite angajatilor, precum apa sau cafea ori alte conditii care sa faca mai placut locul de munca, foarte importanta este si atmosfera din echipa, iar managerul ar trebui sa fie atent la cum se inteleg cei care lucreaza impreuna si sa imbunatateasca relatiile dintre angajati daca este necesar.

 

 

More about Jasmine

Comments

  1. Răspunde

    Un team building este perfect pentru a uni echipa si pentru o colaborare eficienta

  2. Răspunde

    Ar fi perfect daca toti angajatorii ar respecta pasii astia. Echipele ar fi mult mai unite.

  3. Răspunde

    Chiar este necesar sa se puna in aplicare aceste lucruri pentru a avea o relatie buna cu angajatii.

Leave a Reply

Lasă un mesaj

%d blogeri au apreciat: