Bibliorafturi, sau dosarele de plastic in cazul in care ai mai putine hartii de oranizat, sunt preferate atunci cand vorbim de documentele de la serviciu.
Dar cand ne referim la organizarea de acasa a documentelor uitam sa facem alegeri intelepte.
Astazi vin cu cateva sfaturi pentru organizarea documentelor personale cu ajutorul unor bibliorafturi.
-
Incepe prin a organiza hartiile deja existente
- Cauta toate hartiile pe care le ai aruncate prin casa sau prin sertare. Ma refer la tot ce tine de facturi, chitante, analize medicale sau alte bonuri, fie ele achitate sau nu.
- Strange-le pe toate intr-o cutie pentru ca mai apoi sa le sortezi pe diferite categorii.
- Poti alege mape din plastic, pentru analize de exemplu, pe care le organizezi pe ani sau pe membrii ai familiei, pentru ca mai apoi sa le organizezi intr-un biblioraft.
- In cazul facturilor poate o organizare in mape de plastic cu capsa sau clema pentru a nu se pierde ar fi mai eficienta, pentru ca mai apoi acestea sa fie introduse in biblioraftul ales.
- Cea mai buna solutie este ca facturile pentru anumite utilitati de tipul: electrica, gaze, cablu tv, internet, sa fie organizate pe luni, astfel incat, intr-un biblioraft sa existe tot ce tine de aceste facturi dintr-un an intreg.
- In cazul in care numarul acestora este redus, se poate adauga in aceeasi mapa mai multi ani consecutivi.
- Daca sunt mai putine documente de adaugat alege tipul de bibliorat cu cotor de 5 cm.
Eticheteaza bibliorafturile pe care le pregatesti.
Pentru ca fiecare biblioraft contine anumite documente este indicat sa etichetezi acele bibliorafturi pentru ca sa stii exact ce contine fiecare.
Poti alege o singura paleta cromatica sau poti alege culori diferite pentru anumite tipuri de documente.
Patreaza organizarea!
Daca ai reusit sa-ti faci aceasta organizare patreaz-o! Cand ajung noi documente in casa adauga-le imediat in dosarul pe care-l ai deja pregatit. Astfel nu vei mai pierde nici timp cu cautarea unor acte si nici nu te vei mai impiedica e hartii prin casa.
Arunca hartiile vechi sau inutile!
Daca termenul de valabilitate al unui produs a expirat de mai mult de 3 ani este inutila pastrarea hartiilor care ateste garantia lor. La fel si in cazul unor chitante sau facturi care insotesc diferite articole vestimentare pe care le-ai purtat deja .
In magazinul online Absolut Office gasesti o gama variata de bibliorafturi plastifiate, in culori care pe mine m-au fermecat (preferatul meu cel mov, iar al Jasminei cel roz) cu o grosime variata a cotorului in functie de necesitatea pe care o ai.
Alaturi de bibliorafturi gasesti aici tot ce ai nevoie pentru un birou perfect organizat: dosare de prezentare, din carton sau plastic, separatoare, file de protesctie documente, caiete mecanice, mape, dar si instrumente de scris si tot ce tine de imprimanta ta.
Un birou organizat este un birou mai eficient!
Leave a Reply